Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2019 17:33 - КАТО ДЕТЕ БЯХ "МАКЕДОНЕЦ", ОБАЧЕ ПОРАСНАХ И ВЕЧЕ НЕ СЪМ
Автор: bojil Категория: Политика   
Прочетен: 2903 Коментари: 16 Гласове:
23

Последна промяна: 15.04.2019 15:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                     КАТО ДЕТЕ БЯХ "МАКЕДОНЕЦ", ОБАЧЕ ПОРАСНАХ И ВЕЧЕ НЕ СЪМ


   Когато бях малък моите близки често случаха радио Скопие заради хубавата народна музика,която пускаха по него. Аз я слушах с радост понеже чувствах че е наша,играли сме хоро на нея даже. Такава не можеше да чуеш по радио София тогава,нито по Българската телевизия- тя бе забранена от властите като "чужда". Моите близки обаче знаеха,че тя не е чужда а наша и непрекъснато я слушаха.

  В интервалите между музиката имаше новини на "македонски",често и на литературен Български. По тях се водеше непрестанна анти-Българска пропаганда но никой у нас не се грижеше да заглушава тази вражеска радиостанция,а я допускаха да бъде слушана почти навсякъде. Тогава научих че единствените различни думи,които се ползват в "македонския" и в Българския език са късно привнесени сръбски или тясно регионални думи от някой "страничен" диалект.

  Слушайки пропагандата за "нарушени човешки права" на "македонскиот" народ во "Бугария" и начинът,по който той бил "малтретиран" у нас от "нашите" "фашисти",постепенно се поддавах и почвах да мисля като "македонец". В един момент,слушайки поредното анти-Българско хулителство реших,че съм "македонец" от онези,за които говореше пропагандата. Мисълта ми бе улеснена от това,че радио София никога не говореше така и почти никога не пускаше "македонски" песни от което заключих,че тези песни не са Български.

  Имах обаче чувство,че нещо не е наред: много Българи от народа пееха спорните песни,а текстовете им не бяха на сърбизирания "македонски",който се говореше в радио Скопие- на чист Български си бяха. Не виждах някой да ни малтретира като "македонци" макар баща ми много пъти да е казвал на всеошлушание,че в първия му паспорт е бил записан като "македонец". Не виждах някой да нарушава човешките права на мен и на моите роднини от Македония и не бях чул за нито един такъв случай освен онези,за които говореха Скопяните. Нещо повече- властта допускаше издаването на книги,писани от "македонци" в които пишеше,че те се борят за България.

  Тогава разбрах,че в "македонството" има някакъв фалш,но въпреки всичките си усилия не можех да разбера какъв. Правех какви ли не опити да разбера откъде иде фалшът,но продължавах да слушам радио Скопие,а покрай него и радио Белград- по него също пускаха "македонски" песни за разлика от радио София. Това ме караше все пак да вярвам на тях- ако тези песни са Български,защо нашетоп радио и нашата телевизия не ги излъчват? Отговорът на този въпрос също дълго ме е мъчил,но все така не го откривах.

  Така минаха 4-5 години и помня как един път с родителите ми бяхме на гости у други наши роднини. Поисках да ми пуснат радио Скопие,за да чуя някоя любима мелодия но те се учудиха силно. Майка ми ме "оправда" с думите "Той е македонец- пуснете му да слуша." Това ми направи голямо впечатление- за родната ми майка моите братовчеди и моя брат не бяха "македонци" въпреки своя корен от Македония- само аз бях такъв! Тя също има немалка "македонска" жилка но не се смята за "македонка",а мен ме отдели от останалите и почувствах,че има нещо лъжливо в "македонството" но не знаех какво.

  Така чувството,че има някакъв фалш в "македонската" нация още по-силно се затвърди у мен,но не можех да разбера откъде идва то и ако е така,защо радио София и Българската телевизия не излъчват онези песни,които в Скопие и Белград ги наричаха "македонски".

  Един ден слушах радио Скопие или Белград (не помня точно) при баба ми и дядо ми (светла им памет!),чиито родители са прогонени от Беломорска Македония през 1913 г. Те обичаха да слушат нашенската музика,която се лееше от там а покрай нея търпяха пропагандата на сърби и македонисти,без да обелят нито дума. В нея стана въпрос за Българските "издевателства" срещу "македонците" и аз попитах дядо ми,който е служил войник в Струмишко и Кукушко до 1944 г. дали срещу тях е имало такива неща и как са ги търпяли.

  Тогава дядо не се стърпя и каза много остро:

"Защо слушаш тия сръбски кучета- всички "македонци" са Българи,ние сме си Българи и като Българи ни изгониха от Македония! Никога не сме били "македонци"- само бяхме записани като такива!"

     image

  Баба,която първо е кръстена БОЖАНА,а после името й е сменено по съвет на кумовете каза съвсем същото и изцяло го подкрепи. Техните думи веднага ме отрезвиха,понеже ме поляха със студен душ и силно ме засрамиха. Дядо бе роден в самото сърце на Македония а в паспорта бе изписано името на родното му село,което бе на 25-30 км от Солун. Той бе неоспорим авторитет пред баща ми и чичо ми- неговата дума надве не ставаше. Мразеше лъжата и лицемерието,бе честен,открит и работлив,човек на място. Имаше много приятели- всичките му имаха доверие,а някои от тях и 15-20 год.след смъртта му още го споменаваха като "златен човек"! Нямаше как да не повярвам на родните си баба и дядо и станах Българин в същата секунда,в която усетих колко съм посрамен пред най-близките си хора! Тогава съм бил на 14 или 15 години.

  Пропагандата по радио Скопие и Белград обаче продължаваше и аз заключих че е имало някакви Български посегателства там,а сигурно някъде е имало и "македонци",но посегателства над "македонци" не е имало в нашия Солунски край- инак все някой роднина щеше да си спомня това и да го сподели. Не ми беше ясно обаче откъде са се пръкнали тези "македонци" в "Югославия",след като никой в България дума не обелваше за това.

  Нямаше кой да ми обясни как е станало това- дори моите близки не знаеха много за начина,по който са се появили "македонците" там. Знаех обаче спомените на дядо ми като войник- той обичаше да ги споделя с мен,понеже го слушах най-много от всичките му внуци. Служил е 3 години като Български войник в Струмишко,Дойранско и другите околни области на Македония,а после няколко месеца се е бил срещу германците в същите райони. Ето двете основни неща,които най-често споменаваше:

"То беше такава радост,когато нашите войски влизаха в Македония- всеки ден ни даваха черпавки,всичките пееха песни и играеха хора,събираха цветя да ни посрещат и не можеха да ни се нарадват!"

"През септември 1944 г. получихме заповед да се изтеглим от Македония. Всички си зарязаха работата, плачеха на глас,ходеха след нас и ни говтаряха:

–Защо си отивате,на кого ни оставяте пак? Защо ни оставяте на сърбите да ни избиват,не си отивайте!"

   image


  Неговите думи са се врязали в паметта ми заедно с една народна песен за подвига на Владо Черноземски,в която той е наречен с псевдонима "ДОНЧО"- ето и нейния текст:

  "Да те питам Дончовице,
кажи де е твоя Дончо?
–Като питаш,сръбско куче,
като питаш да ти кажа.

Той отиде во Франц
ѝя,
во Франц
ѝя в Марсилѝя.
Пратил го Ванче Михайлов,
да убий крал Александър!"


  Когато настъпиха промените след 1989 г.,дядо и баба много се радваха и ги посрещнаха с големи надежди. Тогава намерих обилна литература,писана преди и след 1944 г.- тя даде отговор на всичките ми въпроси и разбрах,че Българите в Македония и особено в "Югославия" са помакедончени насила с изрична заповед на Москва. Да- не на Коминтерна,който бил унищожен по искане на САЩ още в 1943 г.,а именно на Москва! Стана ми ясно,че "насилията" на Българи срещу "македонци" са измислени от сърби и руснаци,за да ни противопоставят и делят. Разбрах,че надписът в паспорта не прави народността- произходът и езикът на населението я прави. Разбрах защо "Българските" медии не пускаха "македонска" музика до 1990 г.,а бяха оставили тази работа на сърбите. Причината била в това,че ние бяхме руска колония тогава и не можехме да провеждаме наша собствена политика- провеждахме само политиката на Москва!

  Тогава намразих партията,която с десетки години лъжеше народа ни,криеше от него истината за помакедончването и активно подкрепяше Кремълския анти-Българизъм. Намразих всички Кремълски слуги,лакеи,чуждопоклонци и пълзачи заедно с всички империалисти,които създаваха фалшиви нации на гърба на Българите,в това число на македонските. Надявам се тия дяволски изчадия,които взеха участие в помакедончването на 1 милион чисти Българи и зарязаха още няколко милиона на произвола на крадливите ни съседи да гният в Ада и никога да не се връщат на власт!

  И днес не искам да си спомням как бях заблуден от чуждата анти-Българска пропаганда,когато бях дете- затова не смея на никого да призная как бях излъган и написах материала си под псевдоним. Още не мога да простя на червените мерзавци,че проруските социалистически училища и университети до 1990 г. не дадоха никакъв отговор на моя основен но простичък въпрос: "Защо Българската телевизия и радио не излъчват "македонска" музика,а Белград и Скопие свободно си я излъчват заедно със сръбска?" Задавал съм този въпрос на някои учители и не че не искаха да ми отговорят- те просто не знаеха отговорите и се чудеха какво да ми кажат. После разбрах- това било част от задната мисъл на Кремълските колонизатори да откъснат македонските Българи от тяхната истинска родина и да ги хвърлят в "обятията" на сърбите,за да ликвидират следите от Българския произход на Кирилицата и на "славянството"!

  Сега си давам сметка обаче,че в нашата казарма още тогава е имало здрави сили,които подмолно са се борели срещу това. В нея се провеждаха кратки курсове,които може да се нарекат "начално патриотично обучение" и там се говореше ясно,че борците за свободата на Македония са Българи. Там на обикновените войници се забраняваше да слушат радио Скопие и радио Белград,дори се даваха наказания на провинените. Отначало това събуждаше нашето недоволство но сега сме благодарни на тези офицери, които го правеха- от тях помня името на полк. Витков. Те са знаели вредата от вражата пропаганда,а ние като войници бяхме с детски акъли и още не я съзнавахме. После обаче разбрахме и сега им благодарим,но те вече не са живи да го чуят.

                                     image

  Какво стана с дядо ми? Той получи орден за участие в "Отечествената война",който накрая остана у мен. Радваше се много на промените и очакваше да си освободим Македония,за да се съединим отново с нашите братя,които така топло са посрещали Българската войска. Старостта обаче бе почнала да го наляга и скоро след смъртта на баба ми започнаха болестите. Той обаче до последно работеше и бе спокоен- с много труд и ежедневни лишения с баба бяха спестили пари,от които искаха да оставят на всичките си внуци. Те бяха с тогавашна стойност 10 гарсониери и не бяха спестявани само до 1989 г. а и след това,като имаше останало и от техните трудолюбиви родители.

   image

  После дойде ужасната Жанвиденова зима,която изяде парите на Българския народ с умишленото едновременно фалиране на цели 14 банки. Така от 60-годишните спестявания на баба и дядо,които бяха на стойност 10 гарсониери останаха пари за 4 кг кашкавал- каквото ни бяха дали те до момента,с това си останахме. Дядо се притесни от този арогантен ненаказуем обир,който не му позволи да остави нищо на своите внуци и една сутрин не стана от леглото си. Ние обаче помним неговите думи и ще се борим за завета му:

"...Всички "македонци" са Българи,ние сме си Българи и като Българи ни изгониха от Македония! Никога не сме били "македонци"- само бяхме записани като такива!"



Гласувай:
23


Вълнообразно


1. radostinalassa - Така си е
14.04.2019 20:52
Македония си е българска земя. Имат известен диалект, но който говори македонски, разбира отлично български. А в Македония са им създали някаква нова азбука, за да ги отделят напълно от нас.
цитирай
2. bojil - Македония си е българска земя. Имат ...
14.04.2019 21:16
radostinalassa написа:
Македония си е българска земя. Имат известен диалект, но който говори македонски, разбира отлично български. А в Македония са им създали някаква нова азбука, за да ги отделят напълно от нас.

Радвам се на това хубаво мнение- благодаря ти!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
15.04.2019 08:31
Политиката е мръсна игра, цената на която плащат честните и почтени хора!
Няма честен политик, само мръсник става политик Казват ,че жените били такива? Да, но за да стане такава, доста чужди чаршафи е омачкала!...

Така е, родът по майчина линия е от Македония и двата клона, но един път не чух някой от възрастните, не само баба ми и дядо ми, да казва ,че е македонец !?Дядо ми употребяваше някакви странни думи, вероятно старобългарски-видело, белким, оти-защо, аз ги попивах Но майка ми го скастри, да внимава, как говори пред мен, защото ,като тръгна на училище, ще ме подиграват! И аз постепенно ги забравих!Защото рискувах, ако не го направя, да бъда лишен от царството ми при тях!
Преглеждах наскоро писанията на френските пътешественици Определено търсих какво пишат за Македония, има ли македонци? И стигнах до заключението, което направих за Василий Българоубиец Че македонец не е етносно понятие , а географско!!!!!!!!
Така и пишат те-В Македония живеят Българи Като ги питат какви са-казват ,че са Българи! Само едно ги озадачава, като попитат за многобройните , запазени крепости ,кой ги е правил, всички казват- Александър!? Сега се подиграваме на този факт, но...има си обяснение, не е хрумване!

Та, французите стигат до този извод-Че в Мизия, Тракия и Македония живеят ...Българи!

Хубав ден!
цитирай
4. 1997 - Проклети да са
15.04.2019 08:56
ония, дето отделиха Македония от България и я дадоха на Югославия. В това е злото, а не в съобразяването на НРБ с реалностите и недопускане конфликти с една по- голяма по площ и население, подкрепяна от Запада страна. Западът се радваше и поощряваше отделяне на българи от българи... както и сега.
цитирай
5. batogo - !!!:))) Благодаря ти за споделеното откровение, приятелю!
15.04.2019 11:23
В него има много болка и много истина. Знам това и много добре те разбирам, защото пра-баба ми и пра-дядо ми, заедно с трите си деца са били принудени от турската власт, поради съмнения за участие в Илинденско-Преображенското въстание, да се изселят в срок от три дни, за да останат живи...
С чиста съвест се подписвам под достоверността на разказа ти, Божо!
цитирай
6. radostinalassa - Аз съм македонка от страна на баща ми, ...
15.04.2019 14:22
роодена съм в Пиринско . Ние сме упорити хора и трудностите не ни отчайват лесно.
Затова знам, че си има македонски диалект, който знаех добре като дете. И харесвам македонски песни, за разлика от другите наши народни песни.
цитирай
7. bojil - ония, дето отделиха Македония от ...
15.04.2019 15:53
1997 написа:
ония, дето отделиха Македония от България и я дадоха на Югославия. В това е злото, а не в съобразяването на НРБ с реалностите и недопускане конфликти с една по- голяма по площ и население, подкрепяна от Запада страна. Западът се радваше и поощряваше отделяне на българи от българи... както и сега.

Прав си- проклети да са,Господ ги знае кои са!
цитирай
8. bojil - В него има много болка и много ист...
15.04.2019 15:55
batogo написа:
В него има много болка и много истина. Знам това и много добре те разбирам, защото пра-баба ми и пра-дядо ми, заедно с трите си деца са били принудени от турската власт, поради съмнения за участие в Илинденско-Преображенското въстание, да се изселят в срок от три дни, за да останат живи...
С чиста съвест се подписвам под достоверността на разказа ти, Божо!

Благодаря- неизменната ти подкрепа е много важен другарски жест,жив и здрав приятелю!
цитирай
9. bojil - ...
15.04.2019 15:57
radostinalassa написа:
роодена съм в Пиринско . Ние сме упорити хора и трудностите не ни отчайват лесно.
Затова знам, че си има македонски диалект, който знаех добре като дете. И харесвам македонски песни, за разлика от другите наши народни песни.

Същата работа е при мен: тези песни ги харесвам най-много но уважавам и другите: в Тракийската низина,Софийско и Трънско играят стахотни хорА,който не ги е видял нищо не знае!
цитирай
10. bojil - Политиката е мръсна игра, цената на ...
15.04.2019 16:00
leonleonovpom2 написа:
Политиката е мръсна игра, цената на която плащат честните и почтени хора!
Няма честен политик, само мръсник става политик Казват ,че жените били такива? Да, но за да стане такава, доста чужди чаршафи е омачкала!...

Така е, родът по майчина линия е от Македония и двата клона, но един път не чух някой от възрастните, не само баба ми и дядо ми, да казва ,че е македонец !?Дядо ми употребяваше някакви странни думи, вероятно старобългарски-видело, белким, оти-защо, аз ги попивах Но майка ми го скастри, да внимава, как говори пред мен, защото ,като тръгна на училище, ще ме подиграват! И аз постепенно ги забравих!Защото рискувах, ако не го направя, да бъда лишен от царството ми при тях!
Преглеждах наскоро писанията на френските пътешественици Определено търсих какво пишат за Македония, има ли македонци? И стигнах до заключението, което направих за Василий Българоубиец Че македонец не е етносно понятие , а географско!!!!!!!!
Така и пишат те-В Македония живеят Българи Като ги питат какви са-казват ,че са Българи! Само едно ги озадачава, като попитат за многобройните , запазени крепости ,кой ги е правил, всички казват- Александър!? Сега се подиграваме на този факт, но...има си обяснение, не е хрумване!

Та, французите стигат до този извод-Че в Мизия, Тракия и Македония живеят ...Българи!

Хубав ден!

Браво за чудесното изказване,благодаря- хубав ден и на теб,много здраве и късмет!
цитирай
11. tota - Бабата от Егея /български земи някога/ пее на чист български езис!
16.04.2019 00:05
Това не са и отнели гърците. Езикът и това , че тя не е забравила, че е българка. Внуците
й са подарили този клип.
https://www.youtube/watch?v=AURCKbPyh1k&fbclid=IwAR3c-QnHBC7YtiWaszantimAlwj5OcV4H_RyE-atBBpEa4AlOz1WeTEmlvg

Прочетох с интерес. Останах удовлетворена от истината, която пронизва цялата изповед. Не случайно народът ни име тази мъдрост, че кръвта вода не става.
Поздрави!
цитирай
12. bojil - Това не са и отнели гърците. Езикът и ...
22.04.2019 17:51
tota написа:
Това не са и отнели гърците. Езикът и това , че тя не е забравила, че е българка. Внуците
й са подарили този клип.
https://www/watch?v=AURCKbPyh1k&fbclid=IwAR3c-QnHBC7YtiWaszantimAlwj5OcV4H_RyE-atBBpEa4AlOz1WeTEmlvg

Прочетох с интерес. Останах удовлетворена от истината, която пронизва цялата изповед. Не случайно народът ни име тази мъдрост, че кръвта вода не става.
Поздрави!

Благодаря- прекрасен пример си подбрала,радостен дори!
цитирай
13. get - 12. bojil -
22.04.2019 21:41
bojil написа:
tota написа:
Това не са и отнели гърците. Езикът и това , че тя не е забравила, че е българка. Внуците
й са подарили този клип.
https://www/watch?v=AURCKbPyh1k&fbclid=IwAR3c-QnHBC7YtiWaszantimAlwj5OcV4H_RyE-atBBpEa4AlOz1WeTEmlvg

Прочетох с интерес. Останах удовлетворена от истината, която пронизва цялата изповед. Не случайно народът ни име тази мъдрост, че кръвта вода не става.
Поздрави!

Благодаря- прекрасен пример си подбрала,радостен дори!


- Помнете и не забравяйте ... както услужливо забравят и съвременните наследници на коминтерновците, български отродители - като ... ?

Песен и хоро от Лерин, в административната единица с "гръцкото име" Козани//(от)Кожари? ... южна Македония/северна Гърция ?

https://www.youtube.com/watch?v=TuTzCKvz3bg
цитирай
14. bojil - Това не са ...
23.04.2019 13:16
get написа:
bojil написа:
tota написа:
Това не са и отнели гърците. Езикът и това , че тя не е забравила, че е българка. Внуците
й са подарили този клип.
https://www/watch?v=AURCKbPyh1k&fbclid=IwAR3c-QnHBC7YtiWaszantimAlwj5OcV4H_RyE-atBBpEa4AlOz1WeTEmlvg

Прочетох с интерес. Останах удовлетворена от истината, която пронизва цялата изповед. Не случайно народът ни име тази мъдрост, че кръвта вода не става.
Поздрави!

Благодаря- прекрасен пример си подбрала,радостен дори!


- Помнете и не забравяйте ... както услужливо забравят и съвременните наследници на коминтерновците, български отродители - като ... ?

Песен и хоро от Лерин, в административната единица с "гръцкото име" Козани//(от)Кожари? ... южна Македония/северна Гърция ?

https://www/watch?v=TuTzCKvz3bg

Някои Български песни ни ги пускат с погърчени текстове,а това си е чиста кражба на културно наследство. Ние обаче няма да го забравим и ще държим сметка на крадците!
цитирай
15. get - 14. bojil - Кои СА КРАДЦИТЕ ?
25.04.2019 11:31
bojil написа:

Някои Български песни ни ги пускат с погърчени текстове,а това си е чиста кражба на културно наследство. Ние обаче няма да го забравим и ще държим сметка на крадците!


Вижте, тези "тюркоезични гърци" от Беломорието?
Вижте - Как управляваната от клана на "Яшаровците-Живковци" България ... изоставяйки ПРЕДАДЕ - тези наши събратя?
Тези наши братя - които вследствие национално-асимилаторската на гърци и турци политика - след още едно поколение ... стават на "гърци" или "турци"?

Помаци от Одрински, Измир, Бурса и Гърция, Кавала, Александрополу ... ?
https://www.youtube.com/watch?v=jy9C7xqDVJY

Поради това - аз служителя на СОЦИАЛИСТИЧЕСКОТО МВР - от комунист, тоест безродник - СТАНАХ БЪЛГАРИН!
цитирай
16. bojil - Някои Български песни ...
25.04.2019 21:25
get написа:
bojil написа:

Някои Български песни ни ги пускат с погърчени текстове,а това си е чиста кражба на културно наследство. Ние обаче няма да го забравим и ще държим сметка на крадците!


Вижте, тези "тюркоезични гърци" от Беломорието?
Вижте - Как управляваната от клана на "Яшаровците-Живковци" България ... изоставяйки ПРЕДАДЕ - тези наши събратя?
Тези наши братя - които вследствие национално-асимилаторската на гърци и турци политика - след още едно поколение ... стават на "гърци" или "турци"?

Помаци от Одрински, Измир, Бурса и Гърция, Кавала, Александрополу ... ?
https://www/watch?v=jy9C7xqDVJY

Поради това - аз служителя на СОЦИАЛИСТИЧЕСКОТО МВР - от комунист, тоест безродник - СТАНАХ БЪЛГАРИН!

Човек като тебе заслужава да бъде награден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojil
Категория: Политика
Прочетен: 1772920
Постинги: 292
Коментари: 5326
Гласове: 64251
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Интересен комплект от финансови съвети
2. Русия искала да провали Илинденското въстание
3. Няма "славянска" азбука- има Българска
4. Как бе посърбен Българския град Пирот
5. Съвецки грабежи в България до 1947 г.
6. Коронавирусите не са нови за човека
7. Русия помагала на турците в арменския геноцид и карала султана да окупира половин България
8. Ботев за истинския лик на сърбите и "румънците"
9. Българските контрачети през Втората световна война
10. 6-те ястребинчета убити от шумкари,за да не ги издадат
11. Руският фокус с македонския заек
12. Какво е направила Русия за България
13. Царска Русия забранявала украинския език,няма общо с Кирил и Методий
14. Уранови находища в България
15. Насраните руски орли - велики стихове
16. Фалшивата ни история е резултат от руската хибридна война срещу нас
17. Москва се е подписала под договор, изрично позволяващ разширяване на НАТО
18. Съвецките чутури не са изкуство,а червена пропаганда срещу България
19. Съвецките чутури не са изкуство,а червена пропаганда срещу народа ни
20. Русия умишлено оставяла хората си да измират от глад,за да краде подаяния от Запада